BLODGIVARE?

Efter gymnastiken i skolan idag, vid tjugo över fyra, så begav jag och M oss till blodbussen.
När alla papper var i fyllda och jag var överlycklig för att jag skulle få lämna blod så tar hon mitt blodtryck. Jag hade 97/50. Det normala brukar ligga på 120/80. Jag hade alltså ganska dåligt blodtryck, och alldeless förlite för att få ge bort mitt fina O- blod.                SUCK!
Som plåster på såren fick jag en mack och en festis, och det kändes nästan bättre efter det. Nästan.
M lämnade i alla fall ifrån sig av sitt blod och fick med sig en fin rörstrand mugg hem + en trisslott för att han var så snäll och värvade mig :-)




Att ge blod är superbra tycker jag. Tänk vad det är viktigt för de personer som behöver en blodtanfusion, tänk vad många liv Du räddar om du ger blod. Dessutom är det inte varje dag någon ber en att lägga sig ner på en brits för att ta det lugnt och sedan bli erbjuden både festis och macka :-)

GE BLOD!          Besök länken här.


Nu ikväll blir det kemiplugg eftersom provet är på Onsdag och inte Torsdag som jag trodde. HÄRLIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0